Ekonomi

Etiketlerin üzerine etiket basılarak indirim algısı yaratılır.

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, perakende mağazalarda devam eden indirimli satışlara dikkat çekti.

Tüketicilerin yıl boyunca indirim kampanyalarına maruz kaldıklarını ve yoğun kampanyaların sorun yarattığını belirten Kılıç, son dönemde mağazalardaki indirimli fiyat etiketleriyle ilgili şikayetlerin arttığını ifade etti. Kılıç, ürünün indirim öncesi fiyatının mutlaka etiket üzerinde olması gerektiğini belirterek, “Etiket üzerine etiket basılıyor, etiketler incelendiğinde indirim olmadığı görülüyor.

Tüketiciler indirim algısına göre yönlendirilmektedir. Tüketicilerin etiket oyunlarına karşı dikkatli olması gerekiyor. Raflarda büyük puntoyla ‘yüzde 50’ yazıyor. Hatta ‘yüzde 50’ye varan indirim’ kampanyaları düzenleniyor. “Punto oyunlarında tüketici yüzde 50 indirim olduğunu sanıyor ancak kasaya gittiğinde sorun yaşıyor” dedi.

Alo 175 hattını arayın

Tüketicinin yanıltıcı bir etiketle karşılaşması durumunda bunu kanıtlamak için fotoğraf çekmesi gerektiğini belirten Kılıç, “Tüketiciler indirim konusunda sorun yaşamaları durumunda Ticaret Bakanlığı’nın ‘Alo 175’ hattını arayarak il müdürlüklerine başvurabilirler. Bakanlığın veya belediyelerin emniyet birimlerinin.”

Kılıç, gelişen teknolojiyle birlikte fiyat araştırmasının daha kolay yapılabileceğine dikkat çekerek, tüketicilerin hem mağazalarda hem de internet üzerinden ortalama fiyatı öğrenerek bilinçli alışveriş yapabileceklerini vurguladı. Kılıç, tüketicilerin “indirim var” diye alışveriş yapmaması gerektiğini, ihtiyacı varsa ürün alması gerektiğini söyledi.

Sosyal medyadan alışveriş uyarısı

Tüketicileri sosyal medya üzerinden yapılan alışverişler konusunda uyaran Kılıç, şunları söyledi: “E-ticaretin yanı sıra sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde de artışlar yaşanıyor. Mesafeli satışlarda 14 gün cayma hakkı var. Bu hakkın kullanılması için satın almanın yapıldığı hesabın ticari firmaya ait olması gerekmektedir.

Kişisel hesapların resmi kayıtlarda karşılığı bulunmuyor ve dolandırıcılık burada daha yaygın görünüyor. Eser gönderilemiyor, muhatabı bulunamıyor. Bireysel hesaplara EFT ve para transferi yapılmamalıdır. “Tüketiciler ticari firmalarla sorun yaşadığında tüketici hakem heyetlerine başvurabilirken, kişisel hesaplarda ise ‘dolandırıcılık’ hataları nedeniyle mahkemeye başvurmaları gerekiyor.”

Tüketici güveni 7 ayın zirvesinde

Tüketici Güven Endeksi yılın ilk ayında yükselişini sürdürdü. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ocak ayı tüketici güven endeksi verilerini açıkladı. Buna göre, TÜİK ve TCMB iş birliğiyle gerçekleştirilen “Tüketici Eğilim Anketi” sonuçlarına göre hesaplanan mevsimsellikten arındırılmış tüketici inanç endeksi, 2023 yılının Aralık ayına göre Ocak ayında yüzde 3,9 arttı. Geçen ay 77,4 olan endeks, Ocak ayında yüzde 3,9 artış kaydetti. bu ay 80,4 olarak gerçekleşti. Böylece endeks Haziran ayından bu yana en yüksek seviyesine ulaştı. Cari dönemde geçen ay 63,4 olan hanenin maddi durum endeksi Ocak ayında yüzde 6 artarak 67,2’ye yükseldi. Hanenin gelecek 12 aya ilişkin maddi durum beklentisi endeksi Aralık 2023’te 76,1 iken Ocak ayında yüzde 4,5 artarak 79,5’e yükseldi.

haber-korgan.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu